‘Why Innovation Fails’ van Joachim De Vos genomineerd voor Marketingboek van het jaar

Op 30 mei 2022 vond de lancering plaats van "Why Innovation Fails – the 7 keys to success". Auteur Joachim De Vos, Co-chairman van Living Tomorrow, biedt hiermee aan bedrijfsleiders en beleidsmakers een gids voor de toekomst in tijden van onzekerheid. Het boek werd nu genomineerd bij de verkiezing van het Marketingboek van het jaar, georganiseerd door BAM, de Belgian Association of Marketing.

Nog tot eind januari kan er gestemd worden voor het Marketingboek van het jaar uit de 10 nieuwkomers die de BAM het meest konden verbazen en inspireren in 2022. In die selectie vinden we ook ‘Why Innovation Fails – e 7 sleutels tot succes’ van Joachim De Vos, Co-chairman van Living Tomorrow en professor Scenarioplanning aan de Universiteit Gent. ​ ​

Al meer dan 25 jaar deelt Joachim De Vos ervaringen met bedrijfsleiders, beleidsmakers en innovatieteams wereldwijd en helpt hen bij het ontwikkelen van wat hij 'future fitness' noemt. ​

In ‘Why Innovation Fails - The 7 keys to success’ beschrijft hij inzichten in de technologische revolutie en tools voor een concrete aanpak naar succesvolle innovatie. Het boek wijst de weg naar veel voorkomende valkuilen in een innovatieproces, en biedt een toekomstgids in tijden van crisis en onzekerheid.

Joachim De Vos is blij met de erkenning, “want wat we momenteel meemaken is geen tijdperk van verandering, maar een verandering van tijdperk. Dus waarom slagen we er zo zelden in om echt innovatief te zijn? Waarom blijft het vaak bij eenmalige projecten in plaats van een structurele manier van werken? Voor organisaties is het cruciaal de snelle veranderingen te beheersen en liefst ook een stap voor blijven. Dat kan door op een juiste manier naar de toekomst te kijken. Met oplossingen als toekomstscenario's, een cultuur van innovatie, en ecosystemen van partnerschappen.”

BAM, de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. Als ​ ontmoetingsplaats en kennisuitwisselingsplatform worden jaarlijks tal van awards, opleidingen, congressen, seminaries en workshops georganiseerd. Ook verdedigt de BAM de belangen van de sector bij de overheid. ​

Over Joachim De Vos

Joachim De Vos is Co-chairman van Living Tomorrow en professor Scenarioplanning aan de Universiteit Gent. Hij richtte ook het innovatie- en strategieadviesbureau TomorrowLab op, dat toekomstscenario's, dynamische strategieën en alternatieve bedrijfsmodellen ontwikkelt. Joachim reist de wereld rond om advies en presentaties te geven over innovatie en toekomstplanning aan bedrijfsleiders, innovatieteams en beleidsmakers.

Persberichten in je mailbox

Over Living Tomorrow

Living Tomorrow is een maatschappelijk demonstratie- en innovatieproject dat organisaties en mensen wil voorbereiden op, en informeren over de toekomst. Dit gebeurt door onderzoek & ontwikkeling ondersteuning aan tientallen overheidsinstellingen en bedrijven onder de vorm van open innovatie, visie en strategiebegeleiding, piloot- en experimentuitbouw. Door de jarenlange ervaring van en intensieve begeleiding door Living Tomorrow in samenwerking met haar spinoff TomorrowLab kunnen toekomstscenario’s uitmonden in demonstraties en voorstellen van nieuwe concepten.

Living Tomorrow biedt samen met haar partners een toekomst- en innovatiebelevenis aan duizenden bezoekers. Zij krijgen deskundige uitleg en Living Tomorrow en haar partners ontvangen waardevolle feedback. Deze kan vervolgens worden meegenomen in verder toekomstonderzoek. Daarnaast worden bezoekers ook geïnformeerd over de toekomst, innovatie, technologie, sociale media, internet, ...

Meer informatie op www.livingtomorrow.com en www.tomorrowlab.com

Indringingsweg 1 1800 Vilvoorde

livingtomorrow.com