Marijke Verhavert nieuwe director TomorrowLab

Sinds 1 januari 2023 vervult Marijke Verhavert de rol van director bij TomorrowLab, bedrijf van de Living Tomorrow Group. Sinds de oprichting in 2009 is Tomorrowlab bepalend in het Belgische innovatielandschap dankzij hun sterke focus op scenarioplanning. Dat is een unieke methodologie voor bedrijven en organisaties om hun strategie vorm te geven.

Marijke Verhavert kwam aan boord van TomorrowLab in 2018, na een carrière van 22 jaar bij onder andere de Vlaamse Overheid, KPMG en Siemens Business Services. Bij de Vlaamse overheid vervulde ze onder meer de rol van afdelingshoofd van Informatie Vlaanderen. In deze functie was ze verantwoordelijk voor o.a. digitale transformatie, proces- en informatiebeleid en -architectuur en business intelligence. Daarnaast was ze ook jaren de drijvende kracht achter tal van innovatieprogramma’s zoals het innovatieleertraject, het programma "Vlaanderen Radicaal Digitaal" en het programma artificiële intelligentie.

Marijke kijkt alvast uit naar deze nieuwe stap: “TomorrowLab heeft al een indrukwekkend parcours afgelegd. We zijn een getalenteerd team dat bedrijven en overheidsorganisaties toekomstbestendig maakt, ondanks en zeker in woelige tijden. ​ We zijn ondertussen dé referentiespeler in België op vlak van scenarioplanning als unieke methodiek voor strategievoering. Deze koers wil ik graag verder versterken."

Ook Yin Oei, CEO van de Living Tomorrow group, is enthousiast over de nieuwe rol van Marijke: “Marijke heeft al aangetoond dat ze zeer sterk is in zowel het bepalen van de strategische koers als anderen hierin mee te nemen. Twee vaardigheden die onontbeerlijk zijn als director. Daarnaast zal Marijke ook deel uitmaken van het executive committee van de Living Tomorrow Group.”