Living Tomorrow en FTI SuperNova lanceren de Innovator Awards om België's meest innovatieve bedrijven in de spots te zetten

Yin Oei - CEO Living Tomorrow en Jurgen Ingels - organisator FTI Supernova

Vilvoorde, 14 december 2023 - Living Tomorrow, een pionier op het gebied van innovatie en toekomstige technologie en een van de meest toonaangevende innovatiehubs van Europa, bundelt de krachten met FTI Supernova, hét evenement voor tech ondernemers, innovators, investeerders & alle liefhebbers van nieuwe technologie. Samen kondigen zij de lancering van de Innovator Awards aan.

De bedoeling van de Innovator Awards is om Belgische organisaties die met baanbrekende projecten en oplossingen bezig zijn te promoten en in de bloemetjes te zetten. Met vijf verschillende categorieën erkent de awardshow innovatie in verschillende domeinen.

Prestigieuze award show

De prijsuitreiking vindt plaats tijdens een prestigieuze awardshow op woensdag 20 maart 2024 in de Waagnatie in Antwerpen. Daar zullen de winnaars van de 5 verschillende Innovator Awards bekend gemaakt worden.

De vijf categorieën van de Innovator Awards zijn:

• Technology innovator of the year
  • Society innovator of the year
  • Health & well-being innovator of the year
  • Organisational innovator of the year
  • Star Innovator of the year

Deelnemen of aanwezig zijn?

Bedrijven, organisaties of consortiums die recent een innovatief project of een innovatieve oplossing hebben gelanceerd, worden aangemoedigd om hun kandidatuur in te dienen via de officiële website. Een deskundige jury, bestaande uit vooraanstaande professionals en experts op het gebied van innovatie, zal de inzendingen beoordelen en de winnaars selecteren.

Voor meer informatie over de verschillende awards en hoe deel te nemen of aanwezig te zijn, kan je terecht op de website van de Innovator Awards: www.innovatorawards.be

Innovatie in de schijnwerpers!

“Eerder dit jaar openden we onze gloednieuwe Living Tomorrow Innovatie Campus, waar we – samen met meer dan 100 partners – op een inspirerende manier innovatie toegankelijk willen maken voor Belgische bedrijven en het brede publiek”, vertelt Yin Oei, CEO van Living Tomorrow. ​ “We hebben in België immers heel wat bedrijven en organisaties die pioniers zijn in bepaalde domeinen. Met deze Innovator Awards willen we die bedrijven in de spots zetten en een duwtje in de rug geven. We mogen best fier zijn op de rol die onze bedrijven en organisaties spelen op vlak van wereldwijde innovatie.”

Een boodschap die Jürgen Ingels, organisator van FTI Supernova helemaal onderschrijft: “Een aantal jaar geleden organiseerde ik in Antwerpen Supernova, een event dat bedoeld was om innovatie en technologische vooruitgang in de kijker te zetten. Dat werd zo’n groot succes dat we -nu – met de steun van de Vlaamse Overheid – een nieuwe editie lanceren in Antwerpen. De Innovator Awards passen perfect in dat verhaal. Daarom dat ik meteen mee wilde werken om van deze eerste editie een succes te maken. Wat mij betreft moeten de Innovator Awards het jaarlijks terugkerende hoogtepunt worden voor iedereen die bezig is met innovatie in ons land.”

Alle informatie omtrent de Innovator Awards vindt u op www.innovatorawards.be

De Living Tomorrow Innovatiecampus in Vilvoorde (Brussel) is een van de meest toonaangevende innovatiehubs van Europa, sinds de oprichting ervan in 1990. Hier kunnen organisaties en mensen zich informeren en voorbereiden op de toekomst. In het Digital Experience Center ontdek je hoe we gaan wonen, leven en werken in de toekomst.

Met de nieuwe Innovatiecampus breekt een nieuw hoofdstuk aan, waarbij Living Tomorrow zijn rol als catalysator voor innovatie en samenwerking nog meer zal vervullen. De Innovatiecampus omvat ook het eerste voco ™ hotel van België, met meer dan 90 kamers, 8 vergaderzalen en verschillende culinaire faciliteiten.

Daarnaast is er het onafhankelijk kenniscentrum van de Living Tomorrow group, TomorrowLab, een team van gedreven innovatie- en strategieconsultants die bedrijven en organisaties voorbereiden voor de toekomst.

Meer informatie vind je op www.livingtomorrow.com

Over FTI SuperNova

FTI SuperNova is hét evenement voor tech ondernemers, corporate innovators en investeerders om samen met liefhebbers van innovatie de toekomst mogelijk te maken. Wil je innoveren dan is FTI SuperNova de beste plek om te netwerken, ​ geïnspireerd te raken, funding te vinden, … kortom alles wat nodig is om de volgende stap te zetten naar morgen met je team. Kom kijken naar krachtige keynotes, de strafste portfolio bedrijven van de beste Vlaamse VC’s, interactieve sessies met lokale helden of pitch je beginnende onderneming voor de grootste internationale investeerders. Dat alles en meer vind je op FTI SuperNova. Tomorrow is unstoppable!

Meer informatie vind je op www.ftisupernova.eu

Davy Vandevinne
Marketing Consultant Umbau