Living Tomorrow Academy leert bedrijven zich voor te bereiden op razendsnelle ontwikkelingen waaronder AI

AI heeft de versnelling van ons economisch systeem ingezet en brengt ons meer dan ooit in turbulente tijden. Om een organisatie ‘future proof’ te maken, is een ‘forward thinking’-strategie nodig. ​
Innovatieplatform Living Tomorrow organiseert de “Living Tomorrow Academy” met welbekende mentors zoals futuroloog Rik Vera en topondernemer Jürgen Ingels om organisaties hierin bij te staan. “Zo kan je leren onder mentorschap van de besten”, licht TomorrowLab Directeur Marijke Verhavert toe.

In Living Tomorrow werken bedrijven cross-sectoraal samen aan de toekomst. De Living Tomorrow Academy geeft meer mensen toegang tot deze unieke omgeving. “Onze opleidingen kunnen zowel in house bij bedrijven gegeven worden, als in de inspirerende omgeving van onze nieuwe innovatiecampus in Vilvoorde. Een perfecte omgeving bovendien om te netwerken”, legt Marijke Verhavert uit.

Marijke Verhavert, directeur TomorrowLab bekijkt samen met Rik Vera de nieuwste demo's in het Digital Experience Center

De Academy mikt op allerlei verschillende profielen in bedrijven en organisaties. “Iedereen die de toekomst wil proberen te omarmen, is welkom, van CEO over high potential tot productmanager”, zo zegt Marijke. “Wij geloven sterk dat een organisatie pas toekomstgericht kan zijn, als innovatie van iedereen in de organisatie is. Innoveren kan je namelijk niet alleen. Het draait om mensen enthousiasmeren, van elkaar leren, samenwerken om ecosystemen te creëren…”

Yin Oei, CEO van Living Tomorrow, vult aan: “Bedrijven moeten proactiever zijn om succesvol te zijn in een snel veranderend landschap. En mensen moeten een veelheid aan ervaringen kunnen opbouwen om in die wendbare rol van de toekomst te groeien. ”

Bekende mentors

De specifieke skills die hiervoor nodig zijn wil Living Tomorrow dan ook dichter bij de bedrijven brengen via zijn Academy. “Het is bijvoorbeeld belangrijk om dagdagelijks ‘early warning signals’ van belangrijke veranderingen in je projecten en processen te verweven. Daarnaast moet je mensen meekrijgen in de veranderingen en een gemeenschappelijke taal hebben over de toekomstmogelijkheden. Ook daar zoomen we op in met onze opleidingen”, geeft Marijke aan.

Rik Vera en Jürgen Engels zijn twee van de mentoren van het leadershipsprogramma bij Living Tomorrow

Het “Leadership in Strategy & Innovation” programma is het stokpaardje van de Living Tomorrow Academy. Tijdens deze opleiding krijg je persoonlijke begeleiding door de ervaren innovators van TomorrowLab, waarbij je op het einde van het traject jouw innovatieplan pitcht aan jouw sponsor. Daarnaast is er ook een unieke mentor-aanpak. De mentors van het leadershipsprogramma zijn onder meer futuroloog Rik Vera, topondernemer Jürgen Ingels en Living Tomorrow Managing Partner Joachim De Vos.

De Living Tomorrow Academy gaat in juni van start met als eerste focus generative AI en brede innovatieskills. Meer informatie via www.livingtomorrow.com/academy

Persberichten in je mailbox

Over Living Tomorrow

Living Tomorrow is een maatschappelijk demonstratie- en innovatieproject dat organisaties en mensen wil voorbereiden op, en informeren over de toekomst. Dit gebeurt door onderzoek & ontwikkeling ondersteuning aan tientallen overheidsinstellingen en bedrijven onder de vorm van open innovatie, visie en strategiebegeleiding, piloot- en experimentuitbouw. Door de jarenlange ervaring van en intensieve begeleiding door Living Tomorrow in samenwerking met haar spinoff TomorrowLab kunnen toekomstscenario’s uitmonden in demonstraties en voorstellen van nieuwe concepten.

Living Tomorrow biedt samen met haar partners een toekomst- en innovatiebelevenis aan duizenden bezoekers. Zij krijgen deskundige uitleg en Living Tomorrow en haar partners ontvangen waardevolle feedback. Deze kan vervolgens worden meegenomen in verder toekomstonderzoek. Daarnaast worden bezoekers ook geïnformeerd over de toekomst, innovatie, technologie, sociale media, internet, ...

Meer informatie op www.livingtomorrow.com en www.tomorrowlab.com

Indringingsweg 1 1800 Vilvoorde

info@livingtomorrow.com