BWT en Living Tomorrow bundelen krachten: Innovation Campus 2030 krijgt perfect waterbeheersysteem door Europa’s toonaangevende watertechnologiegroep

In de volgende vijf jaar zal de Innovation Campus te Brussel uitgerust zijn met een ruim gamma aan producten om te voldoen aan het doel van BWT wat betreft dagelijks waterverbruik: “Safety – Hygiene – Health”.

BRUSSEL, België & MONDSEE, Oostenrijk, 28 maart 2023

Verenigd in hun visie dat we vandaag het beste van onszelf moeten geven om morgen uit te blinken, heeft het Oostenrijkse bedrijf Best Water Technology (BWT) een langdurige samenwerking getekend met Living Tomorrow. In de komende vijf jaar zal BWT zijn toonaangevende kennis over waterbehandeling gebruiken om een perfecte waterkwaliteit te voorzien voor alle watergerelateerde toepassingen op de Innovation Campus 2030 in Brussel.

Om “Safety – Hygiene – Health” (veiligheid, hygiëne en gezondheid) te bereiken tijdens het dagelijks waterverbruik zal een breed gamma aan producten worden geïnstalleerd. Deze variëren van filtratie, ionenwisseling en disinfectie – om sanitaire installaties te beschermen tegen afzettingen en corrosie – tot cv-waterbehandeling, legionellaprofylaxe en -bescherming, filters en mineralisatoren voor onder het aanrecht en water voor perfecte koffie en thee. Ze voorzien de meest toonaangevende hotels ter wereld met ADA Cosmetic smart care dispensers met membraantechnologie– de meest hygiëne dispensers – met de meest erkende cosmeticamerken ter wereld. BWT levert bijkomend gepersonaliseerde drinkbussen om hun motto “Change the World – sip by sip” verder te ondersteunen.

Om de innovatiemissie van de campus te vervullen, zal BWT zijn watertoevoer digitaliseren door enerzijds de apparaten en filters belangrijke gegevens te laten registreren voor een veilige werking en anderzijds intelligent te handelen en onderhoudsmomenten te voorspellen. Het waterverbruik wordt bijgehouden via een app of het gebouwbeheersysteem om gemakkelijk te bepalen waar bespaard kan worden. Bovendien ondersteunen de intelligente apparaten van BWT de klant bij het onderhoud, het tijdig vervangen van de filters en de ontsmetting van de apparatuur.

"Duurzaamheid zit in het DNA van BWT en elk product is ontworpen om onze meest waardevolle grondstof - water - te beschermen. Wij dromen van een wereld waarin iedereen toegang heeft tot veilig en gezond drinkwater. Deze missie drijft ons om toonaangevende technologieën te ontwikkelen om elk lokaal beschikbaar water te veranderen in gezond, lekker, gemineraliseerd drinkwater - zonder plastic flessen te produceren en wereldwijd te vervoeren. Een win-win oplossing voor mens en milieu!", zegt Andreas Weissenbacher, CEO van BWT.

De BWT-groep heeft zijn missie "For you and Planet Blue" opgenomen in de dagelijkse gang van zaken. Als bedrijf streeft BWT ernaar om zowel innovatief als duurzaam te zijn en tegelijkertijd wereldwijd verantwoord te handelen. ​

Daarom was een samenwerking met Living Tomorrow een natuurlijke beslissing. Beide bedrijven hebben als doel bij te dragen tot een duurzame toekomst op onze planeet. Dit is enkel mogelijk door voortdurend te streven naar innovatie en perfectie, in combinatie met out-of-the-box denken. Aangezien dit precies is wat er gebeurt op de Living Tomorrow Campus met zijn vooruitstrevende product- en technologieportfolio, past BWT perfect in het plaatje.

"We zijn verheugd dat BWT zich bij onze campus voegt. Dankzij hun werkzaamheden Best Water Home, Best Water Office and Industry, Best Water Hotel, Best Water Restaurant and Coffee Shop voegen zij wereldvermaarde knowhow en expertise toe op het gebied van waterbehandeling. Samen zullen we bezoekers, partners en consumenten bewust kunnen maken van het belang van water en hoe deze grondstof op een economische en ecologische manier kan worden geoptimaliseerd", zegt Joachim De Vos, medevoorzitter en Managing Partner van LIVING TOMORROW.

Vanaf heden zal BWT Living Tomorrow's Innovation Campus 2030 uitrusten met zijn innovatieve watertechnologieproducten om een zuinig gebruik van lokaal water te garanderen en samen bij te dragen tot de duurzame ontwikkeling van onze planeet voor toekomstige generaties.

Op de foto v.l.n.r.:

Johanna Egger (Assistant to the CEO / Group Business Analyst BWT), Yin Oei (CEO Living Tomorrow), Andreas Weissenbacher (CEO BWT), Herman Van Rompuy (President Emeritus of the European Council & President of Living Tomorrow and Tomorrowlab) en Joachim De Vos (Co-chairman & Managing Partner Living Tomorrow)